Συνάδελφοι, σας εύχομαι μια δίκαιη, δημιουργική χρονιά, με σύμμαχο την υγεία και … λίγη τύχη!!

Τις τελευταίες μέρες εκλεγμένοι με την παράταξη του κ. Μήτση, μας μεταφέρουν πόσο στενοχωρημένος είναι ο Πρόεδρος που δεν θα πάρουμε μέρισμα!!

Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, θα σας γνωστοποιήσω τη σειρά των γεγονότων που αφάνισε τον αναδιανεμητικό μας λογαριασμό από το 2019 έως σήμερα και το ρόλο που διαδραμάτισε η διοίκηση του Συλλόγου μας σ’ αυτό:

  • Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. που πραγματοποιήθηκε το Μάιο 2019 (αμέσως μετά τις εκλογές) ο Πρόεδρος μας δήλωσε ότι πρέπει να ξεχάσουμε το μέρισμα, διότι πλέον οι συνάδελφοι που έχουν τραπεζική ύλη, τιμολογούν στα funds.
  • Mετά από έντονη διαφωνία μας και κατάθεση αιτήματος στο Σύλλογο για έκτακτη συνεδρίαση, με αντίλογο ότι οι μεταβιβαζόμενες απαιτήσεις από δάνεια και πιστώσεις λογίζονται ως τραπεζικές και μετά τη μεταβίβασή τους, ο Πρόεδρος, πριν τη συνεδρίασή μας, φρόντισε να φέρει το θέμα στην Ε.Γ. της ΟΔΕΕ, για λήψη απόφασης επί του θέματος.
  • Στη συγκεκριμένη συνεδρίαση, η Ε.Γ αποφάσισε ομόφωνα, μετά από πρόταση του αντιπροέδρου κ. Αντωνίου, να ζητήσει γνωμοδότηση από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και έθεσε προθεσμία να της παραδοθεί έως 10-8-2019, άλλως θα την ανέθετε σε Καθηγητή της Νομικής.
  • Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. που ακολούθησε , αποφασίσαμε ομόφωνα να στείλουμε επιστολή στους συναδέλφους με την οποία θα τους παροτρύνουμε να καταθέτουν πίνακες ακόμη κι αν τιμολογούν σε funds, η οποία θα κοινοποιούνταν και στα funds. Η επιστολή εστάλη στις 04/07/2019 με αρ. πρωτ. 36930, μόνο που ο Πρόεδρος ανέφερε ότι περιμένουμε και τη γνωμοδότηση από τον Εισαγγελέα Α.Π., οπότε φυσικό επόμενο ήταν κανείς που είχε εντολέα εταιρεία Ε.Δ.Α.Δ.Π. ή Ε.Α.Α.Δ.Π. να μην καταθέτει πίνακα για θεώρηση στο Σύλλογο. Και γνωρίζουμε όλοι ποιοι έχουν συγκεντρώσει τη συγκεκριμένη ύλη στα γραφεία τους…. Οι γνωστές εταιρίες «διακίνησης»! Άρα, αυτές μόνο ωφελήθηκαν από την εξέλιξη αυτή, όχι οι μαχόμενοι συνάδελφοι που είναι οι περισσότεροι, αλλά οι λίγοι και εκλεκτοί!! Για να καταλάβουμε επιτέλους ποιους εκπροσωπούν τα θεσμικά μας Όργανα!
  • Το Νοέμβριο 2019 μας δόθηκε η γνωμοδότηση του κ. Εισαγγελέα Α.Π. (3 μήνες μετά την προθεσμία που είχαμε ορίσει για να πάμε σε Καθηγητή) η οποία στο σκεπτικό της συμφωνούσε ότι οι μεταβιβαζόμενες απαιτήσεις από δάνεια και πιστώσεις λογίζονται ως τραπεζικές και μετά τη μεταβίβασή τους, αλλά συμπερασματικά εξέφρασε την άποψη να συμπεριληφθούν κι αυτές οι εταιρίες στο αρθ. 51 του Κώδικά μας.

Μετά  την εξέλιξη αυτή, από το Νοέμβριο 2019 έως σήμερα, συνεδρίασε η Ολομέλεια της ΟΔΕΕ στα Γιάννενα και αποφάσισε την τροποποίηση του αρθ.51,  επεξεργάστηκε πρόταση η οποία όριζε ότι η εφαρμογή του θα είναι εφ’ όλης της επαγγελματικής μας ύλης, η πρόταση ψηφίστηκε και εστάλη στο Υπουργείο Δικαιοσύνης.

Κι από τότε έχουν περάσει σχεδόν 2 χρόνια και δεν υπάρχει καμία εξέλιξη, καμία επίσημη ενημέρωση. Και επίσημη ενημέρωση είναι μόνο η γραπτή, θα έπρεπε τα Όργανα του Κλάδου να έχουν στείλει σε όλα τα μέλη τους e-mail και να εκθέτουν επακριβώς γιατί το Υπουργείο Δικαιοσύνης αρνείται να στείλει το νέο αρθ.51 για ψήφιση στη Βουλή και ποια είναι τα κωλύματα που προβάλλει.

Προφανώς, το Υπουργείο δεν έχει στείλει έγγραφο με τις όποιες αντιρρήσεις του στις Διοικήσεις μας και όλα γίνονται πρόχειρα, προφορικά και με σκόρπιες κουβέντες από τις οποίες δεν μπορείς να ξεχωρίσεις το ψέμα από την αλήθεια.

Απ’ όσα έχουν ειπωθεί μέχρι στιγμής με επιφύλαξη σας μεταφέρω ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης αντιδρά στα εξής:

  • «Οι θεσμοί αντιδρούν γιατί ο Σύλλογος θα διαχειρίζεται υπέρογκα ποσά». Μετά από μήνες, μας πρότειναν να υπάρχει επιτροπή από Δικαστές που θα μας ελέγχει, το οποίο αποδεχθήκαμε.
  • «Δεν είναι δίκαιη η ποσόστωση που προτείνεται στην έκτακτη Γ.Σ. του κάθε Συλλόγου που θα αποφασίσει αν θέλει να εφαρμόσει το αρθ.51»! Αυτό δεν έχει επιλυθεί ακόμη…
  • «Πολλοί Σύλλογοι δεν θέλουν να ενεργοποιήσουν το αρθ.51»! Η απάντηση είναι απλή: Ας μην το αποφασίσει η Γενική τους Συνέλευση ή ας μην κάνουν καθόλου Γ.Σ. για το αρθ.51. Η τροποποίηση του αρθ.51 δε συνεπάγεται αναγκαστική εφαρμογή του, έγκειται στους συναδέλφους του εκάστοτε Συλλόγου να το αποφασίσουν.

Εδώ βρισκόμαστε σήμερα…. Κι αναρωτιέμαι:

Α) Γιατί ενδιαφέρεται το Υπουργείο για την ποσόστωση της Γ.Σ.;; Σε τι το αφορά;;

Β) Ποιος πληροφορεί το Υπουργείο ότι υπάρχουν Σύλλογοι στην Περιφέρεια που δεν επιθυμούν την εφαρμογή του;; Εφ’ όσον η τροποποίηση του αρθ. 51 εστάλη με ομόφωνη απόφαση της ΟΔΕΕ, δεν είναι ηλίου φαεινότερο ότι ΚΑΠΟΙΟΣ ή ΚΑΠΟΙΟΙ από τους συνδικαλιστές μας (;) ή μη εκλεγμένοι(;), βρίσκουν κωλύματα που χρησιμοποιεί το Υπουργείο για να μην εγκρίνει τελικά την τροποποίησή του;

Αν σκεφτούμε λίγο ποιοι πηγαινοέρχονται στα Υπουργεία, θα καταλάβουμε και ποιοι εμποδίζουν την υλοποίησή του. Μέχρι και τον κ. Καραμάνογλου έστειλαν (με σύμφωνη γνώμη των 2 Προέδρων και αντιπροέδρων) στο Υπουργείο Δικαιοσύνης για να προωθήσει την πρότασή μας! Δηλαδή ο κ. Καραμάνογλου, Διευθύνων Σύμβουλος εταιρίας «διακίνησης» με υπερσυγκέντρωση τραπεζικής ύλης, θέλει την εφαρμογή του άρθρου 51;; Τόσο πολύ υποτιμούν τη νοημοσύνη μας; Δεν υπάρχει ευθιξία ώστε να παραιτηθεί κάποιος από τους Διοικούντες; Να αναλάβει κάποιος την ευθύνη;

Ο κ. Μήτσης σε συνεδρίασή μας προ μηνός, δεσμεύτηκε να κλείσει ραντεβού στο Υπουργείο Δικαιοσύνης για να καταθέσουμε έγγραφο με τη σύμφωνη γνώμη του Δ.Σ. για την αναγκαιότητα της ψήφισης του νέου αρθ.51, στο οποίο ραντεβού θα τον συνόδευα κι εγώ μετά από αυτοπρότασή μου, αλλά ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ακόμη ούτε το έγγραφο δεν έχει συνταχθεί…. Μάλιστα, πρότεινα να συνεδριάσει μέσω zoom όλο το Δ.Σ. με τους Συμβούλους και τους Γραμματείς του Υπουργού, για να μην καθυστερήσει η συνάντηση λόγω covid, αλλά ο Πρόεδρος μου απάντησε ότι δεν ξέρει …. από  zoom !!

Έτσι έχουν μάθει…. Να ροκανίζουν το χρόνο προς όφελος των λίγων, όταν δεν θέλουν να υλοποιηθεί μια πρόταση… Παλαιές, κατάπτυστες συνδικαλιστικές τακτικές…

Και τώρα, ο Πρόεδρος δηλώνει στενοχωρημένος που δεν θα πάρουμε μέρισμα!!!

Μπορούσε να μην αφήσει την υπερσυγκέντρωση της ύλης στα λίγα γνωστά γραφεία να γιγαντωθεί, με αποτέλεσμα την οικονομική κατάρρευση των μαχόμενων συναδέλφων σε σημείο να μην μπορούν να πληρώσουν την επαγγελματική τους ταυτότητα.

Μπορούσε την τριετία 2016-2019 που είχε ως Πρόεδρος Συλλόγου και ΟΔΕΕ την απόλυτη πλειοψηφία, να είχε φροντίσει να επιλύσει το πρόβλημα του αρθ.51 που διαφαινόταν έντονο, αφού τα funds είχαν κάνει δυναμικά την παρουσία τους στο τραπεζικό γίγνεσθαι.

Μπορούσε  την ίδια τριετία 2016-2019 να έχει ενεργοποιήσει με πρότασή του στο Υπουργείο Δικαιοσύνης το άρθρο 139, ώστε να χτυπήσει αθέμιτο ανταγωνισμό και να υπάρχει μια δίκαιη κατανομή της ύλης.

Για το άρθρο 139 θα επανέλθω σε επόμενη ανάρτησή μου, γιατί έχω στα χέρια μου γνωμοδότηση Διδάκτορος Νομικής από 19-11-2014 (!!!!), την οποία ουδέποτε χρησιμοποίησαν. Το εμπεριστατωμένο αυτό γνωμοδοτικό σημείωμα, με το σκεπτικό του, κλείνει τα στόματα αυτών των «ειδικών» με «άριστες νομικές γνώσεις» συναδέλφων, οι οποίοι ειρωνικά δηλώνουν ότι το αρθ.139 είναι αδύνατο να εφαρμοστεί.

Για την ΙΡΙΔΑ-Νέα Ματιά

Η Πρόεδρος

Μαρία Μπρουζούκη